Arduino 2 x 16 LCD Display - SIVI KRISTAL EKRANLAR
Pin Bağlantısı 2 x 16 LCD
16 × 2 LCD modülün tamamında iki bölüm pimi vardır. Bazıları veri pinleridir ve bazıları komut pinidir. Her nasılsa, her pinin ekrandaki tek bir pikseli kontrol etmede bir rolü vardır. Ek olarak, bu modülün tüm giriş / çıkış pinleri pinout şemasında gösterilmiştir:
2 × 16 LCD Pin Konfigürasyonu ve Her Pinin Açıklaması
Pin | DETAYLAR | |
---|---|---|
1 | VSS | Ortak gerekçeler için bir toprak pimi. |
2 | VDD | Güç pini, 16X2 LCD'ye voltaj girişi için kullanacaktır. |
Kontrol Pinleri
3 | VE | Pin 3, 3 pin potansiyometre ile güç ve toprağa bağlanacaktır. 16X2 LCD ışığına göre PİKSELLERİN kontrastını kontrol etmeye yardımcı olacaktır. |
4 | RS | Bu pin, kayıt seçme pini olarak bilinir. Komut / veri kaydının değiştirilmesine yardımcı olur. |
5 | R / W | Pin5'teki sinyal, LCD'den okuyup okumayacağına veya üzerine yazacağına karar verecektir. |
6 | TR | Etkinleştirme pini, talimatın veri pinlerinden ve başka bir komut pininden LCD'ye aktarılmasına yardımcı olacaktır. İç kayıtlara izin görevi görür. |
Veri Pinleri
Pin | DETAYLAR | |
---|---|---|
7 | D0 | D0-D1, LCD'ye 8 bitlik giriş verilerinin ilk 4 bitlik giriş pinidir. |
8 | D1 | |
9 | D2 | |
10 | D3 | |
11 | D4 | D4-D7 pinleri, verilerin en az 4 bitlik girişini vermek için kullanılır. Bazı durumlarda, en az 4 pinin tek başına kullanılması cihazı işlevsel hale getirebilir. |
12 | D5 | |
13 | D6 | |
14 | D7 |
Led Ekran Aydınlatma Pinleri
Pin | DETAYLAR | |
---|---|---|
15 | + ve | LCD birden fazla renkte gelir ve her seferinde farklı LCD'de renk dahili LED'e bağlı olacaktır. Pin15, LED'in güç girişi içindir. |
16 | -ve | Pin16, LED'in topraklama pimidir. |
2 x 16 Likit Kristal Ekran
LCD'de kayıtlar veri ve komutları saklamak için kullanılır. Komut kayıtları, ekranda gerçekleştirilebilecek farklı işlevlerin verilerini depolar. Veri kayıtları, verilerin saklanmasına ve ardından kontrol cihazına aktarılmasına yardımcı olur.
LCD, Veri, Komut ve kontrol kayıtlarından oluşur. Tüm kayıt, LCD üzerindeki farklı işlev türlerini kontrol etmeye yardımcı olur. Veri ve komut kayıtları, girişi D0-D7 dijital pinlerinden alır. Ardından kontrol pimleri, komut / veri kayıtları arasında ayrım yapmaya yardımcı olur. LCD, sıvı kristallerden oluşur ve aşağıdaki görüntü, LCD'yi harici cihazlarla kontrol etmesini sağlayan iki IC'yi temsil eder.
2 x 16 LCD Doğrudan Programlama Yöntemi
LCD'yi kitaplık olmadan kontrol etmek için tüm 8 dijital pinin kullanılması gerekir. Bu nedenle, önce kontrol pimlerinin nasıl çalışması gerektiğini anlayın. İlk pinler, komut / veri kaydı arasında ayrım yapmaya yardımcı olan RS pinidir. Verileri dijital girişe bağladıktan sonra, veri veya komut kaydına gidecektir. RS pininde DÜŞÜK giriş varsa veri komut yazmaçlarına aktarılır ve bu pin üzerinde YÜKSEK bir giriş durumu varsa veri veri yazmaçlarında aktarılır. Dijital pinlerdeki farklı veri türleri, LCD'deki farklı işlevlerden sorumlu olacaktır. Fonksiyonlarıyla birlikte LCD'nin tüm komutları şunlardır:
Komut Listesi
HEX KODU | FONKSİYONLAR |
---|---|
0F | Ekranı ve İmleci Açın |
01 | Ekranı temizleyecek |
02 | İmleç (0,0) konumuna geri dönecektir |
04 | İmleci sola kaydırır |
06 | İmleci sağa kaydırır |
05 | Ekran sağa kayacak |
07 | Ekran sola kayacak |
0E | Ekran açılacak ve imleç yanıp sönmeye başlayacaktır |
80 | Aşağıdaki komut, imleci başlangıçtan başlamaya zorlayacaktır. |
C0 | İmlecin ikinci satırdan başlamasını sağlayacaktır. |
38 | 2 satırlı 5 × 7 Matrix için |
83 | İmleç ilk satırda, ancak üçüncü konumda |
3C | İkinci satırı etkinleştirecek |
08 | Aşağıdaki komut ekranı ve imleci kapatacaktır. |
C1 | İkinci çizgiye atlamayı yapacak, ancak birinci pozisyonda |
0C | Ekran açılacak, ancak artık ekranda herhangi bir imleç olmayacak. |
C2 | Aşağıdaki komut, ikinci satıra ve 2. konuma atlamayı sağlayacaktır. |
Yukarıdaki komut modül tarafından sadece komut pininde düşük giriş olduğunda okunacaktır, ancak R / W pininde düşük giriş olmalıdır. R / W pinindeki düşük giriş, LCD'nin harici pinlerden okuduğunu gösterecektir. Bundan sonra üçüncü bir pim vardır, pimi etkinleştirin. Etkinleştirme pimlerinin, komutu kayıtlardan LCD'ye aktarmak için düşük ila YÜKSEK bir darbe alması gerekecektir. Komut gönderildikten sonra, verilenin karşısındaki yeni komutlar yerine geçene kadar herhangi bir değişiklik olmayacaktır. Tüm bu işlevler tüm dijital pinlerden gönderilecektir.
Veri görüntüleme
Veri ekranı ayrıca dijital pinlerden geçecektir. Veri pinleri, RS pininde YÜKSEK giriş sinyali olduğunda, verileri dijital pinlerden veri yazmacına gönderecektir. Alfabe veya başka bir deyişle ASCII kodundaki tüm veriler LCD'de gösterilebilir. Verileri aktardıktan sonra, etkinleştirme piminin ayrıca DÜŞÜK - YÜKSEK darbeyi alması gerekir. DÜŞÜK'ten yüksek darbeye, yalnızca birkaç milisaniye gerekir. Bu nedenle, verileri piksel ızgaralarında göstermek için, komutların modül içinde saklanması gerekir. Komut gerekli her işleve göre ayarlanmadıysa, LCD, verileri önceden gönderilen komutlara göre görüntüleyecektir. Bu nedenle, herhangi bir veriyi göstermeden önce daima komutları gönderin.
Özel Karakter Gösterimi
Özelliği görüntülemek için, karakter zor değildir, ancak bazı belirli protokolleri takip etmek gerekir. Karakteri görüntülemek için LCD'nin CG RAM'inin özel piksel verilerini depolaması gerekir.
Veri gönderme ve saklama komutları
Aşağıdaki komutlar, özel piksel verilerinin gönderilmesine ve saklanmasına yardımcı olacaktır.
Karakterler | RAM ADRESİ (HEX) | Komutlar |
---|---|---|
1 | 40 | 0 |
2 | 48 | 1 |
3 | 56 | 2 |
4 | 64 | 3 |
5 | 72 | 4 |
6 | 80 | 5 |
7 | 88 | 6 |
8 | 96 | 7 |
Karakter kaydedildikten sonra, karakterin gösterilmesi için komutların LCD'ye gönderilmesi gerekir. Karakter, komutu alana kadar gösterilmez.
Kitaplık Yöntemi ile Programlama
Kütüphane yöntemi, verileri çoğunlukla dört pin kullanarak gönderecektir. Kütüphane yönteminde burada Arduino'yu referans olarak kullanacağız. Kütüphane yöntemi, verileri çoğunlukla dört pin kullanarak gönderecektir. Kütüphane yönteminde, veriler ve diğer pinler bir kez ayarlanacak ve kalanlar programlama yoluyla değişecektir. İşte devre şeması:
#include <LiquidCrystal.h> //Library LiquidCrystal LCD(rs, en, d4, d5, d6, d7); //the varable will replace with each of the pins. void setup() { lcd.begin(16, 2); } void loop() { lcd.clear(); lcd.setCursor(0, 1); lcd.print("hello, world!"); delay(500); }
Kitaplık boyutunun lcd.begin komutuyla başlatılması gerekir. Lcd.clear, LCD ekranını temizleyecektir. Set.cursor, imlecin başlangıç konumunu ayarlamaya yardımcı olur ve print, verilerin LCD'ye gönderilmesine yardımcı olur.
2 x 16 LCD Özellikleri
- Bu modül herhangi bir CMOS / TTL cihazı ile kullanılabilir.
- ASCII kodunda bulunan her türlü Alfabe ve rakam LCD üzerinde çizilebilir.
- 4,7 ila 5,3V'de çalışır
- Özel bir sembol boyutu her 5 × 8 pikseldir.
- Hem 4 bit hem de 8 bit veri girişi ile kullanılabilir.
2 x 16 LCD Uygulamaları
- Gösterilecek yalnızca küçük değerlere sahip uygulamaların çoğunda LCD'yi kullanır.
- Ticari sayaçların çoğu, veri çıkışını temsil etmek için bu modülü kullanır.
- Oyuncaklarda ve gelişen projelerde, hala büyük ölçüde kullanılıyor.
- Siyah beyaz yazıcılarda, yazıcı ayarlarının ve durumunun gösterilmesine yardımcı olur.
- Tek renkli 0,96 ”OLED Ekran
- Nokia5110 LCD Modülü
- 2.4 ″ TFT LCD Ekran Modülüne genel bakış
- TFT Ekran
- TM1637- Grove 4 Haneli Ekran Modülü
- 7 Segment Gösterimi
Bahadır ÖZGEN
Electronic Robotic Coding Research and Development 1975 - ∞
Learn Forever
If you want, let's learn together...
https://roboticcode2020.blogspot.com/
bahadirozgen1975@gmail.com
facebook robotic.code
instagram @roboticcode
Sayfalarımı ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederim.Bu sitede mevcut olan içerikler kendi oluşturduğum projeler yazı,resim ve videolardan oluşmaktadır.İçerik oluşturmak çok uzun sürdüğü için bazı projelerde yurtdışı kaynaklardan faydalandım.Buradaki amacım ticari değildir.Kaynağı belli olan ve bizim kaynağına ulaşabildiğimiz materyal (yazı, fotoğraf, resim, video v.b.) için ilgili konularda fotoğraflarda logo varsa v.b. not olarak gösterilecektir.Sitemizde yayınlanan tüm içerik, bizim tarafımızdan ve internet üzerinden youtube, facebook ve blog gibi paylaşıma sunulmuş kaynak sitelerden alındığı için, sitemiz yasal yükümlülüğe tabi tutulamaz. Sitemizde telif haklarının size ait olduğu bir içerik varsa ve bunu kaldırmamızı isterseniz, iletişim sayfamızdan bizimle iletişime geçtiğiniz takdirde içerik yayından kaldırılacaktır.Bu konu ve modüller ile uğraşarak, ileride çok güzel makine ve elektronik aletler yapabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorum yazdığınız ve üye olduğunuz için Size teşekkür ederim.Burada olduğunuza göre hepimizin ilgi alanı Elektronik ve Programlama sonsuz bir dünyadayız.Hepimize Başarılar...
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.