Robotik Kodlama

Robotik Kodlama
Ana Sayfa

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK LİNKLER :

3 Mayıs 2021 Pazartesi

Arduino 2 x 16 LCD Display - SIVI KRISTAL EKRANLAR

 

Arduino 2 x 16 LCD Display - SIVI KRISTAL EKRANLAR


16 × 2 LCD, her türlü CMOS / TTL cihazı için 32 basamaklı bir görüntü ekranıdır. Bu kelime likit kristalden gelir ve 16X2 ekran boyutunu temsil eder. Sıvı kristal ekranda 16 × 2, 2 sıra ve 16 sütun vardır. Ayrıca 5 × 8 piksel tek rakam yapar. ASCII kodundaki herhangi bir rakam modül üzerinde görülebilir. Özel işaretleri ve tasarımları destekler, ancak bunlar bazı özel yöntemler gerektirir ve bazı sınırlamaları vardır. Bu gösterim modülünün çoğu ticari projede çok fazla kullanımı vardır ve bununla ilgili her programlama dilinde neredeyse bir kütüphane bulunmaktadır. Önceden hazırlanmış kitaplıklar, diğer cihazlarla uyum ve bağlantı oluşturmayı kolaylaştırdı.

Pin Bağlantısı 2 x 16 LCD

16 × 2 LCD modülün tamamında iki bölüm pimi vardır. Bazıları veri pinleridir ve bazıları komut pinidir. Her nasılsa, her pinin ekrandaki tek bir pikseli kontrol etmede bir rolü vardır. Ek olarak, bu modülün tüm giriş / çıkış pinleri pinout şemasında gösterilmiştir:








2 × 16 LCD Pin Konfigürasyonu ve Her Pinin Açıklaması

PinDETAYLAR
1VSSOrtak gerekçeler için bir toprak pimi.
2VDDGüç pini, 16X2 LCD'ye voltaj girişi için kullanacaktır.

Kontrol Pinleri

3VEPin 3, 3 pin potansiyometre ile güç ve toprağa bağlanacaktır. 16X2 LCD ışığına göre PİKSELLERİN kontrastını kontrol etmeye yardımcı olacaktır.
4RSBu pin, kayıt seçme pini olarak bilinir. Komut / veri kaydının değiştirilmesine yardımcı olur.
5R / WPin5'teki sinyal, LCD'den okuyup okumayacağına veya üzerine yazacağına karar verecektir.
6TREtkinleştirme pini, talimatın veri pinlerinden ve başka bir komut pininden LCD'ye aktarılmasına yardımcı olacaktır. İç kayıtlara izin görevi görür.

Veri Pinleri

PinDETAYLAR
7D0D0-D1, LCD'ye 8 bitlik giriş verilerinin ilk 4 bitlik giriş pinidir.
8D1
9D2
10D3
11D4D4-D7 pinleri, verilerin en az 4 bitlik girişini vermek için kullanılır. Bazı durumlarda, en az 4 pinin tek başına kullanılması cihazı işlevsel hale getirebilir.
12D5
13D6
14D7

Led Ekran Aydınlatma Pinleri

PinDETAYLAR
15+ veLCD birden fazla renkte gelir ve her seferinde farklı LCD'de renk dahili LED'e bağlı olacaktır. Pin15, LED'in güç girişi içindir.
16-vePin16, LED'in topraklama pimidir.

2 x 16 Likit Kristal Ekran 

LCD'de kayıtlar veri ve komutları saklamak için kullanılır. Komut kayıtları, ekranda gerçekleştirilebilecek farklı işlevlerin verilerini depolar. Veri kayıtları, verilerin saklanmasına ve ardından kontrol cihazına aktarılmasına yardımcı olur. 


LCD'de temel prensip, modüller kullanılarak ışığın bir katmandan (tabakadan) diğerine geçmesidir. Modüller titreşir ve konumlarını 90 derece hizalar, bu da polarize tabakanın ışığı içinden geçirmesine izin verir. Moleküller, her bir pikseldeki verileri göstermekten sorumludur. Her piksel, rakamı göstermek için ışık soğurma yöntemini kullanır. Değeri göstermek için moleküllerin ışık açısını değiştirecek şekilde konumlarını değiştirmeleri gerekir. Yani bu ışık sapması, insan gözünün kalan kısmın ışığını görmesini sağlayacak, bu da karanlık kısmı bir değer ve ızgara piksellerindeki rakamlar yapacaktır. Görebildiğimiz veriler, ışığın emildiği kısım olacaktır. Veriler moleküllere geçecek ve değiştirilene kadar orada kalacak.

LCD, Veri, Komut ve kontrol kayıtlarından oluşur. Tüm kayıt, LCD üzerindeki farklı işlev türlerini kontrol etmeye yardımcı olur. Veri ve komut kayıtları, girişi D0-D7 dijital pinlerinden alır. Ardından kontrol pimleri, komut / veri kayıtları arasında ayrım yapmaya yardımcı olur. LCD, sıvı kristallerden oluşur ve aşağıdaki görüntü, LCD'yi harici cihazlarla kontrol etmesini sağlayan iki IC'yi temsil eder.



LCD'yi kontrol etmek için iki tür yöntem vardır. İlk yöntem, dahili kayıtların çalışma yöntemini anlamak ve ardından kullanmaktır. Bu nedenle ikinci yöntem kolay ve basittir. bu yöntemde, tek Kitaplığın kullanılması gerekir. Hemen hemen her alanda geniş LCD kullanımından dolayı tüm kartlar ve mikrodenetleyicilerde LCD kitaplık bulunmaktadır. Her iki durumda da, kontrol yöntemi ve devreler farklı olacaktır.

2 x 16 LCD Doğrudan Programlama Yöntemi

LCD'yi kitaplık olmadan kontrol etmek için tüm 8 dijital pinin kullanılması gerekir. Bu nedenle, önce kontrol pimlerinin nasıl çalışması gerektiğini anlayın. İlk pinler, komut / veri kaydı arasında ayrım yapmaya yardımcı olan RS pinidir. Verileri dijital girişe bağladıktan sonra, veri veya komut kaydına gidecektir. RS pininde DÜŞÜK giriş varsa veri komut yazmaçlarına aktarılır ve bu pin üzerinde YÜKSEK bir giriş durumu varsa veri veri yazmaçlarında aktarılır. Dijital pinlerdeki farklı veri türleri, LCD'deki farklı işlevlerden sorumlu olacaktır. Fonksiyonlarıyla birlikte LCD'nin tüm komutları şunlardır:

Komut Listesi

HEX KODUFONKSİYONLAR
0FEkranı ve İmleci Açın
01Ekranı temizleyecek
02İmleç (0,0) konumuna geri dönecektir
04İmleci sola kaydırır
06İmleci sağa kaydırır
05Ekran sağa kayacak
07Ekran sola kayacak
0EEkran açılacak ve imleç yanıp sönmeye başlayacaktır
80Aşağıdaki komut, imleci başlangıçtan başlamaya zorlayacaktır.
C0İmlecin ikinci satırdan başlamasını sağlayacaktır.
382 satırlı 5 × 7 Matrix için
83İmleç ilk satırda, ancak üçüncü konumda
3Cİkinci satırı etkinleştirecek
08Aşağıdaki komut ekranı ve imleci kapatacaktır.
C1İkinci çizgiye atlamayı yapacak, ancak birinci pozisyonda
0CEkran açılacak, ancak artık ekranda herhangi bir imleç olmayacak.
C2Aşağıdaki komut, ikinci satıra ve 2. konuma atlamayı sağlayacaktır.

Yukarıdaki komut modül tarafından sadece komut pininde düşük giriş olduğunda okunacaktır, ancak R / W pininde düşük giriş olmalıdır. R / W pinindeki düşük giriş, LCD'nin harici pinlerden okuduğunu gösterecektir. Bundan sonra üçüncü bir pim vardır, pimi etkinleştirin. Etkinleştirme pimlerinin, komutu kayıtlardan LCD'ye aktarmak için düşük ila YÜKSEK bir darbe alması gerekecektir. Komut gönderildikten sonra, verilenin karşısındaki yeni komutlar yerine geçene kadar herhangi bir değişiklik olmayacaktır. Tüm bu işlevler tüm dijital pinlerden gönderilecektir.

Veri görüntüleme

Veri ekranı ayrıca dijital pinlerden geçecektir. Veri pinleri, RS pininde YÜKSEK giriş sinyali olduğunda, verileri dijital pinlerden veri yazmacına gönderecektir. Alfabe veya başka bir deyişle ASCII kodundaki tüm veriler LCD'de gösterilebilir. Verileri aktardıktan sonra, etkinleştirme piminin ayrıca DÜŞÜK - YÜKSEK darbeyi alması gerekir. DÜŞÜK'ten yüksek darbeye, yalnızca birkaç milisaniye gerekir. Bu nedenle, verileri piksel ızgaralarında göstermek için, komutların modül içinde saklanması gerekir. Komut gerekli her işleve göre ayarlanmadıysa, LCD, verileri önceden gönderilen komutlara göre görüntüleyecektir. Bu nedenle, herhangi bir veriyi göstermeden önce daima komutları gönderin.

Özel Karakter Gösterimi

Özelliği görüntülemek için, karakter zor değildir, ancak bazı belirli protokolleri takip etmek gerekir. Karakteri görüntülemek için LCD'nin CG RAM'inin özel piksel verilerini depolaması gerekir.


Veri gönderme ve saklama komutları

Aşağıdaki komutlar, özel piksel verilerinin gönderilmesine ve saklanmasına yardımcı olacaktır.

KarakterlerRAM ADRESİ (HEX)Komutlar
1400
2481
3562
4643
5724
6805
7886
8967

Karakter kaydedildikten sonra, karakterin gösterilmesi için komutların LCD'ye gönderilmesi gerekir. Karakter, komutu alana kadar gösterilmez.

Kitaplık Yöntemi ile Programlama

Kütüphane yöntemi, verileri çoğunlukla dört pin kullanarak gönderecektir. Kütüphane yönteminde burada Arduino'yu referans olarak kullanacağız. Kütüphane yöntemi, verileri çoğunlukla dört pin kullanarak gönderecektir. Kütüphane yönteminde, veriler ve diğer pinler bir kez ayarlanacak ve kalanlar programlama yoluyla değişecektir. İşte devre şeması:



Aşağıdaki kod, verilerin görüntülenmesine yardımcı olacaktır.
#include <LiquidCrystal.h> //Library
LiquidCrystal LCD(rs, en, d4, d5, d6, d7); //the varable will replace with each of the pins.
void setup() {
lcd.begin(16, 2);
}
void loop() {
lcd.clear();
lcd.setCursor(0, 1);
lcd.print("hello, world!");
delay(500);
}

Kitaplık boyutunun lcd.begin komutuyla başlatılması gerekir. Lcd.clear, LCD ekranını temizleyecektir. Set.cursor, imlecin başlangıç ​​konumunu ayarlamaya yardımcı olur ve print, verilerin LCD'ye gönderilmesine yardımcı olur.

2 x 16 LCD Özellikleri

  • Bu modül herhangi bir CMOS / TTL cihazı ile kullanılabilir.
  • ASCII kodunda bulunan her türlü Alfabe ve rakam LCD üzerinde çizilebilir.
  • 4,7 ila 5,3V'de çalışır
  • Özel bir sembol boyutu her 5 × 8 pikseldir.
  • Hem 4 bit hem de 8 bit veri girişi ile kullanılabilir.

2 x 16 LCD Uygulamaları

  • Gösterilecek yalnızca küçük değerlere sahip uygulamaların çoğunda LCD'yi kullanır.
  • Ticari sayaçların çoğu, veri çıkışını temsil etmek için bu modülü kullanır.
  • Oyuncaklarda ve gelişen projelerde, hala büyük ölçüde kullanılıyor.
  • Siyah beyaz yazıcılarda, yazıcı ayarlarının ve durumunun gösterilmesine yardımcı olur.
Alternatif Ekranlar:
  • Tek renkli 0,96 ”OLED Ekran
  • Nokia5110 LCD Modülü
  • 2.4 ″ TFT LCD Ekran Modülüne genel bakış
  • TFT Ekran
  • TM1637- Grove 4 Haneli Ekran Modülü
  • 7 Segment Gösterimi

ANA SAYFAYA DÖN

Bahadır ÖZGEN
Electronic Robotic Coding Research and Development 1975 - ∞
Learn Forever
If you want, let's learn together...
https://roboticcode2020.blogspot.com/
bahadirozgen1975@gmail.com
facebook    robotic.code
instagram    @roboticcode


Sayfalarımı ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederim.Bu sitede mevcut olan içerikler kendi oluşturduğum projeler yazı,resim ve videolardan oluşmaktadır.İçerik oluşturmak çok uzun sürdüğü için bazı projelerde yurtdışı kaynaklardan faydalandım.Buradaki amacım ticari değildir.Kaynağı belli olan ve bizim kaynağına ulaşabildiğimiz materyal (yazı, fotoğraf, resim, video v.b.) için ilgili konularda fotoğraflarda logo varsa v.b. not olarak gösterilecektir.Sitemizde yayınlanan tüm içerik, bizim tarafımızdan ve internet üzerinden youtube, facebook ve blog gibi paylaşıma sunulmuş kaynak sitelerden alındığı için, sitemiz yasal yükümlülüğe tabi tutulamaz. Sitemizde telif haklarının size ait olduğu bir içerik varsa ve bunu kaldırmamızı isterseniz, iletişim sayfamızdan bizimle iletişime geçtiğiniz takdirde içerik yayından kaldırılacaktır.Bu konu ve modüller ile uğraşarak, ileride çok güzel makine ve elektronik aletler yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazdığınız ve üye olduğunuz için Size teşekkür ederim.Burada olduğunuza göre hepimizin ilgi alanı Elektronik ve Programlama sonsuz bir dünyadayız.Hepimize Başarılar...

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.